دعا می کنم و مستجاب نمی شود!!!
یادداشت هایی برای زندگی
دین و خانواده
نگارش در تاريخ 6 / 5 / 1391برچسب:, توسط س.م.ن

دعا می کنم و مستجاب نمی شود!!!

شخصی به حضور امام صادق (ع) آمد و گفت: در قرآن دو آیه است که من بر طبق دستور آن دو آیه عمل می کنم ولی نتیجه نمی گیرم!

امام صادق (ع) فرمود: آن دو آیه کدام است؟

عرض کرد: اول: «ادعونی استجب لکم»«بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را»

دوم:« وما انفقتم من شی فهو یخلفه و هو خیر الرازقین »« هر چیزی را در راه خدا انفاق کنید، خدای جای آن را پر می کند و او بهترین روزی دهندگان است ».

من دعا می کنم و مستجاب نمی شود، و انفاق می کنم ولی عوضش را نمی بینم!

امام صادق (ع) در مورد آیه اول فرمود: آیا فکر می کنی که خداوند از وعده خود تخلف کند؟

 عرض کرد: نه.

حضرت فرمود: پس علت استجابت نیافتن دعا چیست؟

عرض کرد: نمی دانم!

حضرت فرمود: ولی من به تو خبر می دهم. کسی که خدا را در آنچه امر به دعا کرده اطاعت کند و جوانب دعا را رعایت نماید دعایش اجابت خواهد شد.

او  عرض کرد: جوانب و شرایط دعا چیست؟

حضرت فرمودند: نخست حمد خدا می کنی و نعمت او را یادآور می شوی. سپس شکر می کنی و بعد بر پیامبر درود می فرستی سپس گناهانت را به خاطر می آوری و اقرار می کنی و از آنها به خدا پناه می بری و توجه می نمایی.

اما در مورد آیه دوم، آیا فکر می کنی خداوند خلف وعده می کند؟

عرض کرد: نه.

حضرت فرمود: پس چرا جای انفاق پر نمی شود؟ عرض کرد: نمی دانم.

حضرت فرمود: اگر کسی از شما مال حلالی به دست آورد و راه حلال انفاق کند، هیچ درهمی را انفاق نمی کند مگر اینکه خدا عوضش را به او خواهد داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





اسلایدر

دانلود فیلم